Video Marketing Tips: English Version Here
PAS UW ANIMATIE VIDEO’S AAN OP HET AWARENESS NIVEAU VAN UW PROSPECT
Wat zijn de vijf awareness niveau’s?
In zijn boek “Breakthrough Marketing”, benadrukt Eugene Schwarts de vijf verschillende awareness niveau’s van het aankoop proces. Het doel van deze methode is om het awareness niveau van prospects geleidelijk te vergroten en ze zo door de marketing funnel richting conversie te begeleiden.
Hieronder vindt u de 5 verschillende awareness niveau’s zoals Eugene ze bespreekt.
- Onbewust – de prospect is zich niet bewust van enige behoefte aan uw productaanbod.
- Probleem Awareness – de prospect identificeert een probleem, maar is zich nog niet bewust van een mogelijke oplossing hiervoor.
- Oplossing Awareness – de prospect is zich ervan bewust dat er oplossingen bestaan voor zijn/haar probleem, maar is niet op de hoogte van uw specifieke aanbod.
- Product Awareness – de prospect is op de hoogte van uw aanbod, maar is nog niet overtuigd dat dit een goede fit is.
- Volledige Awareness – de prospect is zich ervan bewust dat u een goede oplossing biedt voor zijn/haar probleem. De volgende stap is ze te informeren over de details zoals de prijs, voorwaarden etc. om de sale af te ronden.
Elk awareness niveau vereist een andere communicatie om relevant te blijven zodat de prospect de stap naar het volgende awareness niveau kan maken. Dit is waarom awareness segmentatie een belangrijke rol speelt in de manier waarop wij content voor onze klanten produceren.
Hoe werkt dit in de praktijk?
Ter illustratie vindt u hieronder enkele voorbeelden van animatie video’s die geproduceerd zijn om een specifiek awareness niveau aan te spreken. Zo krijgt u een duidelijker beeld van de verschillende awareness niveau’s en hoe dit zich vertaalt naar unieke video content.
Contact
1. ONBEWUST
In de onbewuste fase is de prospect niet op de hoogte van uw productaanbod. Dat betekent dat ze ervan overtuigd moeten zijn dat dit voor hen enige prioriteit heeft. Het is daarom essentieel om in deze fase de potentiële problemen, en hun oplossingen, duidelijk te maken.
MPO merkte dat hun industrie niet goed begreep wat de + voorstelde in hun TMS+ oplossing ten opzichte van standaard TMS (Transport Management Solutions) oplossingen. Daarom produceerden ze deze top-level animatie video om hun doelgroep te laten herkennen tegen welke problemen ze aanlopen en dat dat niet nodig is met TMS+.
2. PROBLEEM AWARENESS
In de probleem awareness fase weet de prospect dat hij/zij een specifiek probleem/behoefte heeft, maar is nog zoekende zijn naar geschikte oplossing op de markt. Daarom is het belangrijk om te focussen op de pijnpunten van uw doelgroep zodat ze zich hierin kunnen herkennen en makkelijker een oplossing zullen aannemen.
3. OPLOSSING AWARENESS
Als het gaat om de oplossing awareness fase is de prospect zich ervan bewust dat er oplossingen bestaan, maar is hij/zij nog niet op de hoogte van uw specifieke aanbod. Dit is wanneer we directer worden en uw aanbod positioneren als iets heel tastbaars. We focussen op het uitleggen van het aanbod, de kenmerken en voordelen, en communiceren een duidelijke CTA aan de prospect.
4. PRODUCT AWARENESS
Tijdens de product awareness fase is de prospect op de hoogte van uw aanbod, maar is er nog twijfel of u de beste match bent met het probleem. Dit betekent dat u ervoor moet zorgen dat u top-of-mind bent. Retargeting en advertenties spelen een grote rol in deze fase, maar het is ook cruciaal om uw aanbod duidelijk uit te leggen zodat de prospect van alle informatie voorzien is om een weloverwegen koopbesluit te maken.
Toen deze animatie video werd geproduceerd, lanceerde Enfuce net hun app product. Deze animatie video is ontworpen om MyApp te introduceren en heeft een sterke focus op alle product features die MyApp biedt zodat de prospect een goede keuze kan maken of dit de white-label app is waar ze een kaart management app mee willen bouwen.
5. VOLLEDIGE AWARENESS
Wanneer een prospect zich in de volledige awareness fase bevindt, zijn ze zich ervan bewust dat u een goede oplossing biedt voor hun problemen of behoeften. Ze kennen echter nog niet de koop details zoals de prijs en voorwaarden.
Bij Storisell raden we aan om voor deze fase content te produceren die verkoop details laat zien en focust op hoe makkelijk het is om te starten of hoe mooi het eindresultaat eruit zal zien om zo deze prospects over de streep te trekken. Het produceren van korte animatie video’s waarin een prototype of eindproduct wordt getoond, is een geweldige manier om de funnel af te ronden.
Toen Storisell España deze videocampagne voor Ikohs produceerde, was het doel om uit te leggen hoe het product werkt en om het vertrouwen te creëren dat prospects nodig hebben om die laatste cruciale stap tot kopen te zetten. Deze video’s zijn in acht talen geproduceerd en als informatie bron op de productpagina’s van de klant gepubliceerd.
Animation / Design
Minty Digital talks about their productions with Storisell
In this testimonial video, produced by our in-house film team, Charlie Clark, Founder and CEO at Minty Digital, talks about their productions with Storisell. We want to thank the team at Minty Digital for a good collaboration.
Animation
Whisbi talks about their productions with Storisell
Watch the testimonial video where Whisbi describes their experience working with our team at Storisell. Whisbi is a global company that offers an enterprise solution for live-video engagement. The interview is with the company’s Marketing Director, Urska Blagojevic. We want to thank the Whisbi team for a good collaboration.
Film / Animation / Design
Oxceed talks about their productions with Storisell
Oxceed has ordered several video productions and design projects from our team at Storisell. In this testimonial video, Martin Ericson at Oxceed talks about their experience working with Storisell and what the content means for a growing SaaS company. We want to thank the team at Oxceed for a good collaboration.
Design
XR Tech on digital design projects with Storisell
Sebastian Kjersén, Founder and CEO at XR Tech, talks about their digital design projects with our team at Storisell. We have produced several animated explainer videos and digital design deliverables for the virtual reality company. Thanks to the team at XR Tech for a good collaboration.
Animation / Design
Minty Digital talks about their digital design projects with Storisell
CEO and Founder, Charlie Clark, talks about Minty’s digital design projects with our team at Storisell. The testimonial video is produced by our in-house film team in Barcelona, Spain. We want to thank the team at Minty Digital for a good collaboration.
Our price guide
We’ve made all our prices available in one pdf. Everything from animation, explainer videos, and film production to digital design, photography, web development and our retainers. How can you get ahold of our prices? Just add your details via the form and you’ll automatically receive an email within a few minutes. It’s magic! Well, at least we think so. If you’d rather write us directly then it’s hello@storisell.com. Welcome to Storisell.
Senior Creative Project Manager
Chloe Veurink
Got any questions? I’m happy to help. If you want to know our prices they can be downloaded here and if you want to talk about your next project, I’m available via +31202410857 or chloe@storisell.com. Welcome to Storisell Benelux!